2013. október 29., kedd

Kezdetek part 2. :)

Hát hol is kezdjem :)... Ja hát már az meg volt :D

    A folytatás pedig hát onnan indul ahonnan véget ért. Szóval ugye mint az előző bejegyzésben "blogban" említettem volt segítségem a gitározás művészetének megtanulásához, de valószínűleg az alázat, a kitartás és a türelem is a segítségemre siettek, hiszen ismerek olyan embereket, legyen az bármiféle fajta tevékenység, ha nem megy nekik feladják, hiszen gondolják, hogy az nekik úgy sem menne.

    Azért én itt nem ragadtam le. Gondoltam ha már belevágtam akkor meg is fogok tanulni, bár nekem is akadtak nehézségek. Ugye mivel nem jártam gitártanárhoz talán az alapokkal lehetnek és vannak is némi problémáim, de foglyuk a nyuszira :) hiszen nem klasszikus számokat akartam a legelején tanulni hanem olyanokat amiket én is kedvelek, ámbár ez most is így van, de ahogy haladunk a korral és érettebbek leszünk talán megváltozhat főleg ha ilyen művészlelkek vagyunk mint én :$ :D Mivel, hogy most már kezdek húzódni a nehezebb tab-ok és akkordmenetek, a fingerstyle stílus megtanulásához ahol egyszerre a dallammal játszom a számot. Visszatérve a nehézségekre.
    Most is akad egy jó pár amibe beleütközöm, de mindig van valami ami motivál (köv. bejegyzés). A legelején pedig majdhogynem a feladás szélére kerültem egy olyan nüansznyi probléma miatt mint a barék. Hiszen mint tudni illik itt egy bundon le kell fogni mind a 6 húrt és hát a maradék 3 újjal pedig lefogni másokat, aminek lepengetésével megszólal a megfelelő hang. De hát a sok "bevágott" ujjbegyek ami mára már bőrkeményedésesek hát megérte. Hiszen sok olyan dal van amit egyszerűbb így lejátszani, gondolok itt az egyes fajta rock számokhoz, hiszen az egyes Rock bandák szóló gitárosai is inkább ezt használják mint a normál akkordos fogásokat, bár sok másfajta szám is van amihez kellene a barés fogások. De hát lassan csak sikerült ez is. És hát lehet, hogy nem ilyesmi fajta szám lesz de egy újabb általam eljátszott szám csak nektek ;) :D :

Bruno Mars Lazy Song

   Ez a bejegyzés igazán a nehézségekről szólna ami a gitározást illeti, de kezdetekben csak ez volt ami nehézséget okozott és bele is telt jó pár hétbe avagy hónapba amíg ez normálisan ment. Innentől viszont újra sok és egyre több út nyílt meg előttem, hogy még is milyen "fajta" gitáros is legyek :)

    Ezek alatt az évek alatt pedig igaz, hogy nem sok fellépésben volt részem még összeszámolva csak egy volt :D amikor: Bordás Tibor, Gődér Milán, Blága Balázs társaságában és az osztály ének kíséretében a Pálinka dalt játszottuk el az Irinyi János Szakközépiskola Diákkirály választásán. Amit természetesen meg is nyertünk :D

   Pár hónap múlva..... Hát itt mivel, hogy még a nylon húros klasszikus gitárom volt még meg amin valójában nagy hülyeségemre fém húrokat tetettem rá a nagyobb hangzás érdekében el kellett, hogy adjam, hiszen új gitárt szerettem volna. Sok keresgélés és tétovázás után, hogy még is milyen gitárt vegyek újra az egyik volt középiskolai osztálytársam jött segítségül, akitől egy fekete színű Baltimore gitárt vettem. Függetlenül attól, hogy a húrok egészen nagy távolságra vannak a gitár nyakától nagyon jó gitár hiszen szépen és ami a legjobb, hogy hangosan szól. ( Nem mint ha nem szeretném a csendet, sőt nagyon is de ha zenéről van szó hát... ;) ) Lényegében ennyit akartam volna írni a többi majd jön holnap avagy később.

Amint olvastátok ( ha olvassátok :D ) a következő bejegyzésemben arról írok majd, hogy mi is motivál egyes dalok megtanulásában addig is :) Legyetek jók :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése